Nærvær, omsorg og frisk landluft i Møllehuset

Naturskønt område med masser af muligheder for udendørs oplevelser

Ude hver dag, er godt for meget. Når børn får gode oplevelser i naturen, får børnene også et tættere forhold til naturen og et ønske om at passe godt på den. Børn med mange naturoplevelser vokser op som brugere og beskyttere af naturen.

Naturen giver nemlig børnene bedre plads, frisk luft og lys, mindre støj, færre konflikter og stimulerer også deres kreativitet.

Legepladsen eller det omkringliggende nærmiljø danner hver dag rammen om oplevelse og gode stunder sammen med børnene. Vi tager også gerne en bustur ud på nye eventyr. Det kunne være en tur til Aalborg zoologiske have, en tur til stranden eller en tur ud i det blå med madpakkerne på ryggen.

Krible/krable og fugle er eksempler på de temaer vi arbejder fordybende med i vores børnehave. Her får vi indsigt i dyrenes liv, hvad nytte gør de for naturen, hvad spiser de, hvem er deres fjender, hvad er deres lyd (hvis de har én) og meget mere.

Naturoplevelser som giver børnene læring, indsigt, forståelse og masser af frisk luft.

Omsorg og nærvær vægtes højt

Nærværende voksne giver dit barn tryghed i hverdagen. Der er altid en voksen til at hjælpe dit barn med at få en god start på dagen, og gennem hele dagen præger nærværet til det enkelte barn og den gruppe det er en del af, barnets hverdag.

Tryghed for barnet, skabes også ved et tæt og forpligtende samarbejde til jer forældre. Det giver også barnet de bedste betingelser for trivsel og udvikling når det kan se, mærke og opleve, at vores samarbejde fungerer optimalt.

Fakta om Møllehuset

Vi er en mellemstor kommunal daginstitution, normeret til 47 børn, beliggende midt i Farstrup by.

Børnene er primært fordelt på 3 aldersopdelte grupper. Det giver gode muligheder for at målrette vores pædagogiske indsats i forhold til alder og udvikling. Desuden giver det børnene et stort kendskab til, og gode relationer til de børn de skal i skole med.

Fra August 2020 og frem til April 2021, gennemgik Møllehuset en gennemgribende renovering af vore indendørs rammer. Nu fremstår rammerne moderne og med de bedste vilkår for børn og voksne at være sammen om udvikling, trivsel, dannelse og læring.

I er altid velkommen til at komme på besøg. Husk blot at lave en aftale inden.

Vores legeplads er åben på alle tidspunkter, og I er mere end velkommen til at anvende denne uden for vores åbningstider.