Møllehuset samarbejder med lokalsamfundet

Pædagogiske læringsmiljøer findes også lokalt – uden for børnehavens rammer

Lokalsamfundet er en vigtig og væsentlig medspiller i vort arbejde med at skabe stærke læringsmiljøer for vores børn.

Børnenes erfaring med omverdenen styrkes. Det gør børnene i stand til, på sigt, at tage initiativ til oplevelser i lokalmiljøet.

Hvem samarbejder vi med?

Farstrup Seniorforening har vi fået et tæt og systematisk samarbejde med. Vi mødes i Huset, som er seniorforeningens mødested. Her mødes vi grundlæggende en gang om måneden, til hygge, fællessang, fællesaktiviteter, kaffe og kage. Derudover forestår Seniorforeningen sang og musik i børnehaven, ca. en gang om måneden.

Farstrup Kirke er også en vores faste samarbejdspartnere. Som en del af børnehavens tradition, besøger vi kirken hvert år til jul, hvor vi modtager en invitation til den årlige julegudstjeneste. Præsten kommer også forbi en gang i kvartalet til en lille snak samt uddeling af invitationer til ”Gud og spaghetti”.

Børnehuset i Farstrup, dagplejerne i Farstrup samt Farstrup skole har vi et positivt, tæt, forpligtende og tryghedsskabende samarbejde med, hvor det endelige fokus er Den gode overgang for det enkelte barn og dennes familie.

Erhvervslivet i Farstrup har vi også et nært forhold til. Blandt andet tager vi børnene med på tur til Rokkedal Kyllingefarm, det lokale beredskabscenter eller foreningslivet.